at the bottom of wheel......

hidup ni macam roda.....kadang kita di atas.....n kadang juga, sekelip mata kita jatuh ke bawah......itulah namanya hidup.......you will never be at the top for whole of your life, and you're not being curse to get the bottom for entire of time.....yang penting kita kena sedar......berada di atas ataupun di bawah...semuanya adalah ujian dari Allah.....kerana kita...adalah hamba yang dikasihiNya........

sekarang......benar2 saya merasakan bagaimana sakitnya tersungkur.......zaman saya duduk di atas dah berakhir barangkali.....takkan selamanya...tapi untuk saat ini.......lukanya agak parah dan menakutkan........ujian...benar2 ini ujian untuk saya.......Ya Allah......tabahkan hati ini....bantu saya untuk bangkit semula dari mimpi ngeri ini.......bantu saya untuk merawat luka dan calar yang menyakitkan ini......

sangat2 terima kasih.....saya punya ramai insan terkasih yang sudi menjadi semangat dan kekuatan saya untuk terus berdiri.......tapi masih...saya tetap takut untuk membayangkan hari depan yang bakal terhasil dari hari ini yang mengerikan.......beri saya kekuatan.....wahai Tuhan yang Maha Mendengar lagi lebih Memahami apa yang bergolak di dasar hati ini......sangat2 saya memerlukannya saat ini.....

iya....hidup takkan pernah lari dari ujian.....sabar sayang......ini dugaan...Allah menduga kerana kau dikasihiNya........Ya Allah......permudahkan saya dalam segala urusan....bantulah saya mengharung segala kesulitan.........berada di bawah mungkin menyakitkan.....tapi kadang...pengalaman yang dapat kita kutip di sini juga indah dan menenangkan.....

inilah namanya belajar dari hidup......hidup guru yang takkan pernah berhenti memberi kita erti.......kalau selamanya saya di atas...barangkali saat ini saya sudah mendongak sombong ke langit....lupa pada kaki yang masih berpijak di bumi.......kerana inilah Allah memutar roda hidup...agar saya merasakan bagaimana perasaanya berada di bawah......

jangan pernah lupa pada bumi yang kita pijak....namun perlu juga kita ingat...yang langit turut sentiasa ada untuk memayungi kita dari panas teriknya mentari......langit dan bumi....tak pernah ada yang mampu memisahkan selain Dia yang Maha Kuasa......sentiasa setia seiring.....untuk menampung dan memayungi kita hamba di muka bumi ini......

bangkitlah wahai diri......Allah memberi untuk kita mencari......hikmah yang barangkali lupa untuk kita terokai........pulang pada Dia....Tuhan yang takkan pernah lupa padamu walau sering kau terlupa padaNya..........

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment