pernah tak anda rasa???

urm....pernah tak anda rasa....kalau diri kita ni macam bukan kita??...eh...bukan kena rasuk ke sampuk ke laa....rasa macam....semua yang anda sedang rasa dan alami ni macam mimpi??...or maybe macam ni semua angan2 yg keterlaluan or what-so-ever la....



dari kecik saya suka membaca....honestly...i'm start reading when i only 4....when i'm 5...i can read fast and fluently...dan boleh ceritakan balik semua cerita2 doraemon kegemaran saya pada mak....masa saya tadika...saya dah khatamkan 2-3 buah novel yang setebal hampir 500 halaman....

dan mak saya yang tercinta itu....adalah seorang yang sangat tidak lokek untuk menghabiskan duit belikan kami buku.....tak kisahlah buku cerita...novel...majalah2 mahupun komik....she's willing to pay as long as anak2 dia tak berhenti membaca.....that's why la sampai sekarang pun saya asyik bankrap sebab beli buku...it's kind of habit you know....haihh....silap2 boleh memudaratkan...haha




ehh...rasa macam dah lari tajuk...hee...sorry....sebenarnya saya nak cerita....i'm the someone who are so into what i am reading of....menjiwai bak kata orang....mudah terpengaruh pun ye jugakk...hehe....then...saya tak ingat bila...but i think it happen when i was in standard 3 or 4....ingat tak dulu2 ada satu majalah nama dia dewan pelajar.....saya suka majalah tu....and what i love most are the short stories inside...

then ada satu cerpen ni...dia cerita pasal sorg budak tu koma....and dalam koma tu dia rasa apa yang dia buat semuanya macam real....makan betul2...apa yang dia cakap...orang2 yang dia jumpa...and many more...something like that...saya dah tak ingat sangat the whole story...but that's the main point.....



jaadi....saya tak tau kenapa saya sangat terpengaruh dengan cerita tu.....but until now....for almost maybe 15 years...i'm always asking myself questions like...'is this real??'....'aku tak mimpi ke ni??'.....'ni betul2 jadi ke??'....ataupun...'ntah2 aku tengah mimpi tak ni??'....haha.....saya tau merepek...tapi pernah tak anda2 rasakan benda macam ni??...means saya nak tau adakah saya normal berperasaan macam ni ataupun saya ni tak normal sebenarnya??...hahaha...sila ngeri sekarang....



selalu terfikir macam tu bila something like dreams come true happen ataupun sesuatu yang ngeri terjadi...contoh macam....the moment bila jadi tunangan orang...saya fikir...'betul ke saya tak mimpi ni??'...or when i broke my leg when i was 17....saya terfikir...'ntah2 ni mimpi tak...at real life saya tengah tido dan mimpi patah kaki??'...hahaha...ridiculous...

kadang2 waktu biasa2 pun saya tertanya soalan tu jugak....macam time tengah makan ke....or balik kampung ke...saya fikir barangkali saya masih sekolah rendah dan sedang berangan-angan dah masuk u...haihh....and sometimes...dalam mimpi pun saya fikir...'ntah2 saya mimpi tak??'...or 'ni mimpi ni..kompem kejap lagi bangun'...heee



hopefully semua ni bukan mimpi dan angan2 semata2....i always told myself...'this is the REAL thing that happen iya!!'....mesti cam frust kan kalau tiba2 kita terjaga n finding ourselves rupanya baru darjah 3...Ya Allah...mintak simpang jauh2....i am the 23 years old Khairunnajihah who are having her holiday at home and harus naik semester baru minggu depan...sila katakan ini benar sebenar-benarnya sekarang....



p/s: dunia ini sekadar mimpi...akhirat jualah yang kekal abadi.....

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment