diari blur IX....

pagi2....saya dah kena marah sebab tumpahkan separuh mangkuk adunan roti jala yang masih belum dijala ke atas lantai dengan bahagianya.....kalau xtumpah mesti boleh dapat dlm satu pinggan penuh roti jala yang lazat......takde rezeki.....i admit...sendiri careless...maka saya dengan redhanya jadi cinderella mengelap lantai hingga bersih berkilat.....haihaihai....



then....sedang bz2 orang bernikah di rumah atas....saya di bawah rumah dengan bahagianya juga telah menjatuhkan gelas cantik mak ke atas lantai lagi...'lanteh' kata org banjar...ok....i accept....my mistake.....kena marah lagi...luckily gelas tu adalah sangat hebat kerana tak pecah berderai....kalau pecah....memang setahun la kena ungkit gamaknya.....



after that...i'm rushing to meet my friend to help her settle down some important things....oleh kerana sangat harus bercepat...saya pun mengetuk pintu bilik adik dengan hebatnya supaya dia bangun dan tolong mak berkemas dan hantar mak untuk meeting at hospital.....unlucky me....adik xbangun hingga ke petang rupanya.....



balik2 petang tu saya kena marah lagi......oh oh....mak saya xdapat pegi meeting dan adik juga hanya membangunkan diri pada jam 5 petang.....bola punya pasal......haiihh....

walaupun dalam otak saya agak konfius mengapa saya yang kena marah kerana adik yang tak bangun-bangun....tapi dalam hati saya...redha je la...ok...salah saya lagi.........saya tak sempat tolong mak berkemas....saya tak hantar mak pegi hospital......dan saya tak kejut adik betul2 sampai dia bangun untuk tolong dan hantar mak.....baikkk.....it's all my fault.......saya terima.....



mak....saya mintak maaf......banyak kali saya buat mak marah hari ni.......saya tau saya bukan orang yg ringan mulut untuk ucapkan maaf banyak2 kali......but i know i'm the person who action speaks louder than words.....saya harap mak faham how i regret it to make you really mad at me for whole day today......saya mintak maaf lagi sekali mak....




* * * * *

but sometimes saya tak faham.....kenapa selalu saya pentingkan hati orang lain dari hati saya sendiri??....kenapa selalu saya salahkan diri sendiri walaupun orang lain pun macam salah jugak sebenanye??....kenapa saya selalu berada dlm situasi tersepit dimana apapun yg saya buat takkan puaskan hati semua pihak n finally saya jugak yg akan kena marah??....kenapa apa yang saya buat selalu je xperfect kat mata orang lain??....kenapa saya ni penyabar sangat sampai saya redha je walau apapun yg orang buat n cakap pada saya??....dan saya pun tak faham....kenapa susah sangat orang nak faham hati saya??...pelik sangat ke saya ni??....berbeza sangat ke saya dari orang lain??.....


kadang2 saya fikir....untuk apa saya baik sangat dengan orang kalau selalu je org buat jahat pada saya??....

tapi tetap saya cuba buat baik sebab saya tau....Allah akan buat baik pada saya....


kadang2 saya fikir......untuk apa saya sibuk tolong orang yg memerlukan kalau bila saya memerlukan pertolongan takde siapa pun sudi nak tolong saya...even the person that i help before??....

tapi tetap jugak saya cuba tolong siapapun yg memerlukan selagi saya mampu....sebab saya tau....Allah akan tolong saya saat saya tak punya siapapun untuk membantu.....


kadang2 saya fikir......kenapa harus saya cuba faham situasi semua orang bila orang lain terlalu payah nk memahami situasi saya.....

tapi saya cuba juga untuk faham...kerana saya tau.....saya punya Allah yang cukup memahami keadaan saya......


dalam apa jua keadaan pun....saya tetap punya Allah sebagai teman....


jangan mengeluh...jangan mengungkit iya....tuluskan hati...ikhlaskan semua yang diberi...jangan sibuk bertanya kenapa dan kenapa.....semoga Allah akan beri yang terbaik untuk saya.....DIA lebih tahu segalanya.....




kadang2...waktu saya tersangat sedih dan sendiri....saya harap saya ada seseorang untuk jadi the shoulder to cry on....untuk berkongsi semua sedih yang saya rasa.....tapi saya rasa.....kalau mungkin orang tersebut ada waktu tu pun...dia akan turut marah saya sama macam orang lain....it's always like that kan??......so...maybe it is better to be alone.....berhenti mengharap...sebab kadang2 kenyataan xseperti yang diharapkan....betul tak???



p/s: feel like crying.....http://www.emocutez.com

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment