dan semester baru pun bermula.......

hari ini aku memulakan semester baru sebagai pelajar ijazah sarjana muda....masya'Allah.....semuanya serba kelam kabut......dengan jadual bersimpang siur.....borang borang pengecualian kredit yang berterbangan, encik md.said yang macam chipsmore....sebentar ada dan sesaat lagi hilang tanpa bayang serta subjek dan jam kredit yang subhanallah......sungguh berat rasanya untuk dihadapi....tapi inilah belajar kan.....bukan belajar namanya tanpa ujian dan cabaran......

turut juga aku memulakan kehidupan di rumah baru...bersama kawan kawan baru serta suasana yang baru......haha....sesi penyesuaian biasanya agak banyak kejutan bukan??.....malam kelmarin aku tiba di sini dengan barang yang maha banyak tepat jam 11.45 malam...dan hampir separuh malam aku habiskan dengan mengemas segala macatm keperluan yang aku bawa....sewajarnya aku pengsan hingga ke siang sesudah itu......bahkan lagi petang itu kami sekeluarga menghantar ayai ke klia.....cikgu muda yang ingin berjuang.....semoga akan diberikan dia kekuatan dan ketabahan untuk mendidik anak bangsa dirantau orang.....samarahan....entah bagaimana agaknya tempat tu kan.....berharap satu hari nanti aku akan kesana melawatnya.....melancong barangkali.....semoga......

esok....kuliah akan bermula.....terima kasih kepada syarifah yang membetulkan jadual waktu ku....kalau tidak barangkali aku akan ponteng kelas pertama ku untuk semester ini.....semoga esok akan membawa sinar yang indah dalam hidupku.....semoga esok aku akan terus mara tanpa ragu....dan semoga esok.....akan semakin banyak ilmu Allah yang dapat aku gali dan miliki...semoga......

juga esok....6 januari...ulangtahun ke-62 bagi mak......wanita mulia yang telah melahirkan dan mendidik kami 6 beradik......semoga akan Allah panjangkan lagi usianya...semoga akan ditambah kesihatan dan kemakmuran hidupnya....dan semoga akan banyak lagi kesempatan untuk aku memeluk dan mencium bau syurga darinya.....semoga......


tak juga aku terlupa......buat encik fikri yang sedang tekun menelaah pelajaran.....peperiksaan yang kian hampir barangkali membuatkan dia begitu tertekan......semoga akan dikurniakan hidayah untuknya....semoga akan dianugerahan kejayaan buatnya....dan semoga.......ketenangan akan dihadiahkan padanya.....semoga......

semoga semua doaku akan termakbul......semoga rahmat dan hidayah Allah akan sentiasa memayungi kehidupanku dan insan insan yang aku kasihi.....dan semoga......segala yang terbaik akan jadi milik kami......amin Ya Allah...amin Ya Rahman....amin Ya Rahim........

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment