diari blur II........


ya Allah....maafkan hamba ini jika terlalu sering aku mengeluh dengan jalan takdirMu yang kadang sukar untuk aku terima....kadang terlalu sukar untuk redha itu aku waraskan dalam menghadapi ujianMu yang tak pernah aku terduga.....ampunkan dosaku wahai Tuhan.....aku ini terlalu lemah sebagai hambaMu yang tak pernah sempurna.....

ya Allah.....andai mungkin bahagia yang aku harap harapkan masih belum mampu untuk aku raih......anugerahkan sedikit tabah dihati ini ya Rahman......kerana terlalu lemahnya aku untuk berhadapan dengan pelbagai perkara yang terlalu sukar untuk aku tafsirkan.....sedang hakikatnya aku tahu.....yang buruk aku temui.....yang sakit menikam hati....yang luka dihiris duri......semua tu adalah takdirMu yang takkan pernah aku terjangkakan.....malah Engkau lebih mengetahui betapa cantiknya takdir yang Kau corakkan untukku ya Tuhan.....

ya Allah.....aku terlalu yakin pada kata janjiMu.....terlalu aku percaya disebalik mendung yang datang....akan ada pelangi indah menanti selepas hujan mengundang.....maaf andai aku keterlaluan cuba melawan perasaan wahai Tuhan.....kerana aku tak pernah mampu berhadapan dengan semua ini sendirian......

biarlah ya Allah.....andai tak pernah aku benar di mata insan....andai terlalu sering aku dipersalahkan untuk semua yang aku lakukan......andai selalu aku menekan perasaan untuk menelan semua sakit yang diberi insan......aku masih tetap yakin padaMu ya Rahman.....hanya Engkau yang aku miliki disaat susah dan senang......dan pada waktu tertawa mahupun berduka.....Engkau yang maha mengerti tentang setiap yang terlindung di lubuk hati.....yang Maha mengetahui hakikat yang barangkali aku sendiri tak ketahui.....

Cukuplah Allah dihati.....Dia yang Maha mengerti......Maha mengetahui......

2 pesanan untuk saya:

dari~ummie said...
April 12, 2009 at 4:50 PM

yied sayang..
pada setiap ketika..
jalan yang kita lalui..
pasti ada ranjau yang menanti..tabah selalu =)

starz said...
April 12, 2009 at 6:13 PM

thanks a lot ngah...=)

Post a Comment