diari blur VI......


masa balik kampung hari tu.....saya terpaksa menyelongkar locker saya dek kerana kehilangan buku2 bank saya....bongkar punya bongkar.....saya terjumpa diari lama.....waktu zaman saya kat MJ dulu....

bila saya baca balik diari tu....terasa asing sangat.....terasa sangat betapa berbezanya saya yang sekarang dan saya yang 4 tahun lalu.....dan betapa rindunya saya pada saya yang dulu tu.....

saya tau....times can't turning back.....dan saya tau jugak....masa akan sentiasa bergerak kehadapan....takkan u-turn ke belakang......maka....hidup mesti terus kan???.....

saya tengok2 balik life saya waktu tu.....and yang paling buat hati saya tersentuh.....dekat page terakhir sekali yang berconteng.....saya terjumpa catatan terakhir saya waktu tu......


ZUHUD ITU ADALAH PERCAYA
BAHAWA APA YANG ADA DI TANGAN-NYA
ADALAH LEBIH HEBAT DARI APA YANG ADA DI TANGANMU


entah kenapa saya hati seakan tersentak......saya dah terlupa pada kata2 ni......walhal saya pernah jadikan kata2 ni prinsip saya......yakin saya yang tak pernah berbelah bahagi padaNya......dan ini jugalah jawapan untuk banyak persoalan saya sekarang ni.....sungguh.....saya rindu pada perasaan yang dulu........

saya tau...peoples change.......saya tak salahkan masa atau sesiapa pun.....cuma kadang hati macam terkilan....bila saya teringat balik pada masa lepas yang takkan saya dapat semula.....entahlah.....

iya....cuba jadi yang terbaik untuk diri sendiri.....dan yang terbaik untuk semua yang sayangkan kau......jagan takut....yang pasti.....kau takkan pernah sendiri.........


p/s: Tuhan......iya rindu iya yang dulu........

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment