ramadhan dan gula.....

alhamdulillah....sekali lagi saya bertemu dengan ramadhan yang penuh barakah ini......masih ada kesempatan untuk saya bertemu ramadhan rupanya.....hmmm.........seronok.....seronok sebab rumah meriah.....semua balik kecuali ajah dan abang ngah.....dorg sibuk kemas rumah baru...almaklum...pengantin baru......tak pe la...nanti raya kan dorg balik....kalau pun poyo rindu kat dorg, pegi je la balik sane kan??...ape kes nak rindu lebih2??...macam xleh jumpa bebila masa je.....hehe

ayai balik...cuti sekolah seminggu...malam tadi kami 4beradik pergi menyambut dia di airport senai.....lame saya xjumpa dia....last masa konvo dulu....lama dah.....kalau dulu dia balik bawak barang berkotak2...ni dia balik berlenggang je dgn bag pack....xde la ole2 untuk kami....hehe....

satu hari yang bahagia dah pun berlalu dengan jayanya.....syukur pada semua nikmatMu Ya Allah......banyak lagi yang perlu dilalui.....esok, dah balik ke shah alam semula.....minggu depan saya balik kampung lagi rasanya.....dah jadi macam rutin.....entahlah.....xdapat nak bayangkan hujung minggu yang kosong tanpa saya pulang ke kampung...walhal baru sebulan saya berulang alik.....macam mimpi ngeri je kalau xdapat balik...hehe...poyo la ieya!!...

pulang kali ni jugak....ada khabar gembira yang saya terima.....Tuhan...sangat sangat saya bersyukur pada rahmatMu......terima kasih Ya Allah.......anda nak tau ke??....nanti la...bila tiba masa yang sepatutnya akan saya beritahu ye.....=)

baru saya perasan....setiap kali tibanya ramadhan....perasaan yang sama akan saya rasakan.....kosong.......mungkin mahukan saya isi kekosongan ini dengan ibadah......permudahkanlah segala urusan saya Ya Allah....cuma sedikit frust....saya tak sempat khatam sebelum ramadhan menjelang.....=(

emm....lupa...cerita gula.....susah nak cari gula sekarang ni kan....sampaikan kedai kedai runcit di pekan sri gading tu pun kehabisan gula.....semalam saya ke carrefour dengan mak.....macam ada pesta gula...semua orang berlumba lumba merebut gula.....saya pun turut serta la....takkan saya nak biarkan mak yang pergi berebut kan??...


macam ni lah rupanya orang ramai yang mengerumuni gula di carrefour....macam semut...hehe....akhirnya...setelah hampir pengsan saya tersepit dalam lautan manusia ni...dapat juga saya grab beberapa bungkus gula....alhamdulillah...ada juga rezeki kami......saya tau mak harap boleh dapat lebih banyak....ye lah....nak buat kuih dan kek semuanya guna gula kan....tapi xpe la....semoga Allah akan permudahkan semuanya nanti...insya'Allah.....

emm.....ok lah....walaupun rasanya entri saya ni macam pelik...tapi xpe la.....di bulan bulan puasa yang indah ni.....memang orang agak pelik gaknye......saya pun tak terkecuali......semoga kita sama2 tingkatkan ibadah dan kesyukuran sepanjang ramadhan yang berkah ini.....amin......

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment