hari-hari yang tak produktif.......

masuk ni dah hari kedua saya bermalas-malasan di rumah....setelah seminggu memerah otak menghadapi exam yang sungguh mengejutkan jantung saya.....ingatkan cuma saya yang terkejut dengan soalan2 exam yang saya hadapi...rupanya hampir seluruh kelas pun merasakan perasaan yang sama....hmmm...xpe lah.....dah lepas.....doa banyak2 iya ye......

tinggal lagi 1paper....15hb nanti....rasa lambat lagi walhal xde lah lambat mane pun.....alasan je untuk saya jadi pemalas selama 2hari ni.....dah2 la tu iya...bawak2 la belajar.....padehal plan saya banyak untuk menghabiskan seminggu ni sebenarnya........hmmm.....sila sedar diri iya!....

bila nak balik kampung ni......kalau kat kampung confirm saya takkan berpeluang macam ni......ada je kerja2 mendatang yang memerlukan khidmat saya......bibik terhormat la katekan.....redha je la iya......huhu......dah rindu kat kampung sebenanye....*isk isk.....

menghitung-hitung hari....dah lebih 2minggu saya tak balik kampung...hebat!!....walhal sebelum ni setiap minggu sayalah pelanggan setia bas S.E super tu pergi balik shah alam-batu pahat....patut la over-homesick.....waktu exam minggu lepas hampir setiap hari saya menangis telefon mak.....sebab tertekan....ya Allah....ape kene la dengan saya ni.....payah betul nak mewaraskan hati dan fikiran....

rasanya pengaruh 'benda asing' tu sangat kuat sewaktu saya tertekan....kalau xbetul2 kuat melawan....macam2 perkara yang tak sepatutnya dah saya buat agaknya.....Tuhan.....teruslah berikan saya kekuatan untuk bertahan......

saya nak mengemas....itu yang saya rencanakan untuk hari ni.....bila2 masa je nak suruh lolot bawakkan balik barang2 saya ke kampung......sila jadi lebih aktif dan produktif iya!!....tolong jangan bermalas-malasan macam ni!!.....hai la budak ni.......jangan lupa....baju kuning dalam locker tu pun masih menunggu bila awak nak siapkan dia.....jadi, sila mulakan kerja-kerja yang sepatutnya sekarang!!

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment