bad day.......

t
susahnya nak cari perkataan yang boleh describe kan hari ni....setelah berhari hari aku tekan diri untuk komited pada tugasan tugasan aku, at last i've got a fever.....dah 2-3 hari sebenarnya aku rasa tak sihat...tpi aku sentiasa ingatkan pada diri...' kau tak boleh sakit iya...bukan sekarang.....bukan saat tugasan demi tugasan yang bertimbun ni perlu kau selesaikan...' but still....aku tetap jatuh sakit...nak buat macam mana....memang sejak azali lagi aku dikurniakan tubuh yang mudah jatuh sakit.....redha je la dengan apa pun yang Allah bagi....sesungguhnya penyakit tu penghapus dosa iya....

masih ada 3minggu untuk tiba hari tamatnya senarai list tugasan aku...bermakna aku tetap tak dapat memanjakan tubuh untuk berehat walaupun hakikatnya aku tak sihat....nak buat macam mana kan....tak semua perkara yang kita harapkan boleh kita dapat dalam dunia ni.....maka esok dan seterusnya, aku akan tetap cuba gagahkan diri mengharung hidup demi tanggungjawab dan amanah yang aku pegang....ya Allah....tabahkan hamba ini untuk terus bertahan.....

semalam....mak tiba di kl.....maka niat di hati nak jumpa mak hari ni...maklumlah...cuma hari ni yang aku ada untuk buat apa yang aku suka...nak harapkan hari hari lain...masa untuk diri sendiri pun kadang tak ada....walaupun hari ni sebenarnya aku ada bengkel professional exam di fakulti...namun aku cuma attend separuh hari sebab hati melonjak lonjak nak jumpa mak.....

habis bengkel sesi pagi, aku bergegas ke komuter dengan dihantar oleh nad....thanks a lot babe....sampai je di stesen, komuter baru je berlepas...terpaksalah aku menunggu hampir setengah jam sebelum tiba komuter seterusnya....akhirnya bila komuter sampai, aku pun menuju ke kl dengan harapan tinggi nak jumpa mak.....tapi....sejak pagi aku tak dapat call mak langsung....masa dalam perjalanan pun dapat sekali talian disambungkan, tapi terputus....hampanya hati.....

bila sampai di stesen pwtc, aku merambu kat hotel hotel sekitar tu cari mana tempat mak menginap...berpuluh kali cuba telefon mak, tetap juga tak dapat....akhirnya, ajah suruh aku tunggu je kat the mall...berjam jam aku tunggu kat sana....sampai habis kredit cuba hubungi mak....yang aku dapat dengar cumalah suara makcik celcom yang merdu tu....'you have reach the voicemail messege....'aaaarrgh!!!! dek kerana putus asa yang amat sangat, maka aku pun balik je la shah alam semula dalam perasaan hampa yang teramat....

sewaktu tiba di shah alam, dalam bas T529, tiba tiba telefon aku berdering....'oh bintang kau jauh...ku cuba 'tuk memetikmu...' mak call!!!!.....menitis air mata aku bila dengar suara mak....sepanjang perjalanan balik tu aku tahan mata dari menangis....akhirnya...aku dah tak peduli dah pada bangla bangla kt dalam bas tu....bila mak kata mak balik hari khamis, lagi la aku tak leh tahan....balik la hari jumaat mak!!....kita nak jumpa mak...hari lain kita xdapat jumpa mak....sedihnya hati.....tapi nak buat macam mana...

dah la hari ni aku tak berapa sihat.....sanggup aku ponteng bengkel semata mata nak jumpa mak...sanggup mengharung perjalanan untuk pergi kl....tapi xdapat pun jumpa mak....terkilannya rasa hati.....rindu kat mak...rindu kat bapak...rindu kat rumah....rindu kat kucing....rindu kat budak budak yang suka riuh riuh depan rumah tu.....rindu kat ayai....adik...ajah...icak...lolot....rindu kat encik awak....rindu kat semua orang yang selalu menceriakan hari hari.....tapi...selalu bila tiba saat macam ni....i have nobody to share my tears with.....what a poor me!!....

ya Allah.....berilah sekelumit tabah untuk hamba yang lemah ini.....hanya Engkau yang ada saat aku sendiri seperti ini.....aku mohon kekuatan wahai Tuhan...untuk aku selesaikan tugasan demi tugasan yang terlalu banyak tu.....dengan keadaan yang tak seperti diharapkan...dengan kesihatan yang tak begitu memuaskan...dengan emosi yang sangat tertekan....tolong ya Allah.....hamba ini butuh bantuan!......terima kasih untuk apapun anugerah Mu padaku ya Allah...semoga satu saat hati ini akan sedar...yang apapun Engkau berikan...walau mungkin bukan seperti yang aku harapkan....itulah sebenarnya yang terbaik yang sebaik baiknya untuk aku.....semoga akan mengertilah engkau wahai hati........

p/s: selamat hari lahir ke-70 untuk bapak tersayang.....semoga dipanjangkan usia dan dikurniakan bahagia sentiasa......izinkan aku untuk membalas segala jasa dan budinya yaAllah....berikan aku kesempatan itu.....

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment