selamat pengantin baru shida....


tahniah diucapkan kepada rashidah husuno, sahabat yang baik ketika di smakj dahulu...akhirnya bergelar isteri untuk suami tercinta....majlis di adakan di rumah beliau bertempat kluang, pada 15 march 2009....selamat pengantin baru shida...semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat hendaknya...amin....


antara yang hadir pada hari persandingannya itu ialah wana, ainun, istiqamah, dila, acid, kimin dan fahmi....dan termasuklah aku....walaupun tak ramai, tapi kami tetap meriah gitu....namun aku turut menumpang simpati pada wan, kudit dan jai yang terkandas di sayong dek kerana kereta rosak.....terlepas peluang mereka untuk turut meraikan hari bersejarah shida....akhirnya mereka patah semula ke jb dan kudit serta jai menuju ke ayer hitam dengan menaiki bas....

setelah menjemput mereka di bus stand ayer hitam, kami berlima pun meneruskan perjalanan menuju ke nilai....dalam perjalanan, kami sempat terserempak dengan satu kemalangan maut melibatkan motosikal....dan oleh kerana aku duduk di bahagian belakang pemandu, nampak la jugak mayat yang bergelimpangan tu...walaupun polis tutup dengan plastik hitam, tapi tangan dia terkeluar.....dan astaghfirullah hal azim......darah bertaburan atas jalan raya tu...Allah je yang tau macam mana kecutnya perut aku saat tu.....

tiba maghrib, kami singgah di ayer keroh untuk makan dan solat.....nasib aku agak malang agaknya hari tu...aku kehilangan gelang tangan kesayangan entah dimana......terkilan rasanya hati....sebab dah bertahun tahun aku pakai gelang tu....tapi tak pe lah...walaupun sedikit kecewa....redha je lah...semoga Allah akan ganti dengan sesuatu yang lebih baik insya'Allah.......

kami menurunkan jai di hentian seremban hampir jam 9.30 malam.....sesudah tu,mengikut plan asalnya,mereka nak turunkan aku di ktm nilai....mane la tau tiba tiba kudit risau pulak....tak pasal pasal hampir kami bertekak dalam kereta tu....akhirnya mereka menurunkan aku di ktm batang benar pada jam 10.05 malam.....

akhirnya aku tiba di kl sentral hanya pada jan 11.10 malam.....perkhidmatan ktm untuk ke shah alam dah pun tamat...terpaksa juga menyusahkan nad dan aisya untuk menjemput aku disana.....terima kasih kalian.....akhirnya aku hanya tiba di rumah tepat 12 malam....alhamdulillah.....selamat juga tiba akhirnya......tugasan demi tugasan menanti....semoga Allah akan sentiasa merahmati...amin.....

untuk kudit: maaf dit....aku bukan berniat nak tinggi suara pada kau...aku faham....kau sayang dan risaukan aku.....tapi maaf....aku tak boleh mengalah pada ketakutan.....walhal hati ni sebenarnya turut gelisah waktu tu.....tapi aku perlu jadi berani...aku perlu hadapi risiko....aku tahu bahaya....namun aku harus berdepan dengan semua tu untuk survive....aku harap kau faham semua tu dit....dan tawakallah pada Allah...semoga Dia akan sentiasa melindungi kita dari sebarang kejahatan dan bahaya......amin.....

1 pesanan untuk saya:

=*NuRo0L* =[~G.A.J.E.B.O~]=immanidigu~*-II-*~ said...
March 18, 2009 at 8:31 PM

thanks ya kawan2..aku syng korg sgt2..tapi kisah yg aku cite saat aku dah nak turun kete tu,harap korg senyap kan la dulu..aku tak nak org syng aku kerana simpati..hal tu la sebenarnye yg wat aku frust gile2 clash ngan insan yg aku syng..sebab saat2 aku btl2 memerlukan dia,dia tinggal kan aku tanpe reason..

Post a Comment