my childhood~~~

1.Siapakah nama kawan rapat anda sewaktu kecil?

kawan rapat masa belum skolah,
-arwah pak ngah, arwah along n lolot
kawan rapat masa sekolah rendah
-umi, anim, zana, shida, maznun, mastura, shiela,nini
kawan rapat yg xpenah skolah same2
-udin, iyan, amah

2.Apakah permainan masa kecik yang anda ingat

-combat2
-doktor2
-cikgu2
-explorace...*tapi zaman dulu xtau pun nama explorace ni..
-apape je la permainan yg leh join lolot...almaklum...kwn2 saya masa kecik xde yg pompuan...

3. Kalau anda bergaduh dengan kawan anda

gaduh bagai nak rak....siap bagi surat kutuk mengutuk....siap xbertegur sapa berhari2....ngumpat xyah cakap r....
tapi nanti tetiba ade salah sorg akan kuarkan statement 'awak,kita kawan olok olok ea??'
pastu tetiba dah baik giler cam xpenah gaduh..haha

4.Di kawasan manakah tempat faveret anda bermain

bawah rumah, depan rumah, rumah arwah mak wan a.k.a rumah kak long skang

5. Apakah cita-cita anda masa kecil?

nak jadi cikgu...terpengaruh dgn mak n bapak...=P

6.Apakah rancangan kartun atau rancangan tv yang anda masih ingat sampai sekarang?

care bears, transformers, kesatria baja hitam, gaban, daddy long leg, mario, tomatoman, doraemon, dash yankuro..*siap ade koleksi kereta lagi..hehe...n banyak lagi...
saya memang gila kartun sejak kecik rupenye...

7. Makanan ringan apakah yang anda borong di kedai?

ais krim malaysia...walaupun dulu satu seposen, tapi setiap hari time tunggu bapak kt umah wak dayat masa lepas hbs sekolah, kompem duit belanja saya sebanyak rm singgit akan habis....maknenye brape banyak saya makan ais krim sehari???

8. Nyatakan seorang rakan zaman kanak-kanak anda yang anda teringin sangat nak jumpa sekarang

anim...mmg dah lost contact trus skang...ape gaknye cerita dia??

9. Apakah gelaran anda masa kecil?

sangat banyak gelaran....tapi ingat dulu arwah nenek gelarkan saya 'merantam'...
bahasa banjar yg bermaksud si tembam...terus saya demam seminggu...haha

10.Nyatakan seberapa banyak rakan blogger yang anda ingin tahu zaman kanak-kanaknya.

-ummi bari'ah..=)

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment