mencari saya.......

saya baru balik subuh tadi.....bukanlah mengembara untuk mencari saya tujuannya....saya cuma menyertai actuarial road tour 3 anjuran actuarial science club uitm.....dan mencari saya...hanyalah objektif saya sendiri.....bermula dari hari jumaat lepas, hingga lah ke subuh tadi, saya benar benar letih......malahan turut demam gara gara semalaman terperangkap di dalam bas yang berfungsi seperti freezer peti sejuk tu....haaa....sungguh antibodi saya sangat lemah....apa nak buat......saya bukan gadis luar biasa....

rasa tak bermaya nak menaip entri ni...namun tetap saya gagahkan diri...sebab saya tau...kalau saya simpan...lama lama semua ni akan terus berkubur dalam hati saya.....tanpa dapat saya kongsikan dengan sesiapa.....

road tour tersebut mengembara ke pahang dan terengganu.....dan terima kasih untuk adik adik dari semsas dan teknik kuala terengganu, kerana menerima kami dengan tangan terbuka.....alhamdulillah....semuanya berjalan dengan lancar dan seperti yang dirancangkan......

sewaktu disana....saya benar benar bertemu saya.....bukan saya yang seperti saya...namun saya yang sebenar benarnya saya.....i found the old me.....saya yang saya cari cari selama ini....tapi.....saya tahu....saya yang 'ini' dah terlalu jauh dari saya yang 'itu'.....baru beberapa tahun saya tinggalkan alam persekolahan.....namun dah terlalu jauh peristiwa itu saya tinggalkan.....

betapa berbezanya saya dulu dan kini.....betapa banyaknya perubahan yang saya lalui.....dan saya yang kini......benar benar sesat dalam dunia saya sendiri.....Tuhan...semoga ada yang baik menanti saya di penghujung jalan yang mengelirukan ini......

malah saya turut punya azam baru.....saya mungkin masih tak punya cita cita lagi....namun saya tanamkan dalam diri....saya nak jadi seseorang yang memberi.....saya nak memberi sebanyak banyaknya.....biar dalam situasi apa pun saya....walau siapa pun saya nanti.....

saya cuma nak jadi diri sendiri.....malah itu juga pesanan saya pada adik adik saya di sana tempoh hari...jadi diri sendiri....jangan ikut haluan orang lain....kerana saya berhak atas pilihan hidup saya sendiri......Tuhan.....benar benar saya berharap apa yang saya pilih untuk hidup saya ini adalah yang terbaik untuk saya....dunia akhirat......

semoga saya takkan kecewa dengan pilihan saya ni.....insya'Allah.....

2 pesanan untuk saya:

Art Nordin said...
July 21, 2009 at 4:08 PM

dalam hidup Allah memberi kita dua pilihan.. hanya 2, itu pun masih susah untuk membuat keputusan.. jikalau 3,4,5 lagi susah rasanya.. maka pilihlah jalan yang mana kita sukai..cuma ingatlah setiap setiap pilihan itu punya akibat dan kesannya..

jagalah hatimu,,dari hati bermula prestasi..

starz said...
July 23, 2009 at 2:21 PM

kesan dan akibat....ya...you're really right.....semoga semua orang akan tabah untuk terima kesan dari apa yang kita pilih untuk hidup kita.....

Post a Comment