~ALLAHU AKBAR!~


sewaktu saya type entri ni...hati saya panassss......huh....hot..hot....ok...sila istighfar iya....Astaghfirullahal Azim......dan sila senyum ye.....(^_^)....

hmm....sebenarnya...beberapa hari yang lalu...sorg kawan saya suruh saya komen pada status facebook dia....dan kawan saya ni...jenis yang suka bercakap tentang isu2 hot kat status dia....jarang saya menulis atau bercakap tentang isu politik, ataupun isu2 semasa yang agak panasss....apalagi nak komen pada pendapat orang tentang isu itu dan ini yang sememangnya nyata banyak perselisihan....tapi oleh kerana atas request kawan saya ni, maka saya pun berikanlah pendapat saya....

saya fikir, cukuplah saya berikan pendapat saya, dan itulah pendirian saya...that's all...tapi rupa2nya...pendapat saya tu dikecam hebat oleh rakan2 dia yang lain yang sesungguhnya saya tak pernah kenal walau sorang pun....sampai sekarang pun masih ada lagi yang nak cari pasal dengan saya...tapi saya dah malas nak layan...saya tanak jawab dah....terpulang!!...huhu....

masa mula2 tu...rasa sedih pun ada...tapi bila fikir2 balik....sukati la korang nak marah ke ape....org mintak pendapat,saya bagi...kalau xsuka pendapat saya, len kali takyah mintak lagi...senangkan??...dan mmg saya rasa cam da tobat...takmoh da komen2 pasal isu2 hangat nih...haha

kawan saya tu suruh saya komen pasal isu 'Boleh ke org bukan Islam gunakan nama Allah untuk Tuhan mereka??'..nak tau ape saye komen??..

komen saya panjang...malas nak salin balik...tp dipendekkan cerita, biase la saya....saya suka bagi pendapat yang atas pagar...maksud saya kat sini, saya tak salahkan pendapat org lain, dan saya pun bagi pendapat saya gak....n saya suka suruh orang lain fikir sendiri pro dan cons tentang sesuatu perkara...biar guna otak sikit...jgn main terimaaa je apa orang kata!....

tapi ramai rupanya tak suka dgn pendirian saya tu....haihhh.....berperang jugak la saya kat page kawan saya tu nak menjawab balik kata2 marah mereka...nasib baik virtual...kalau realiti memang dah berparang berpedang kottt...haha...

terus terang saya katakan saya tak faham...kenapa la susah sangat orang nak fikir tentang realiti dunia sekarang.....hidup ni bukan setakat dalam buku semata mata!!....kalau macam tu, aku hafal buku je dah boleh hidup dengan senang lenangnya!!dah boleh masuk syurga!!....huish...marahnye sayee!!...

tapi...oleh kerana ni official blog saya, sukati la kan saya nak cakap ape kan....ok..ni pendirian saya...takde atas pagar atas pagar..ni memang kenyataan berat sebelah....SAYA MEMANG TAK SETUJU ORANG BUKAN ISLAM GUNA NAMA ALLAH UNTUK TUHAN DIA!!!...malas dah saya nak suruh orang pikir2...terpulang la korang nak cakap ape pun...

ALLAH Tuhan saya...Tuhan saya SATU je!...tak de dua atau tiga...soo...saya tak suka bila ada agama lain yang nak gunakan nama Tuhan saya untuk Tuhan dorang!...dorg kan da banyak Tuhan...macam2 nama...kenapa nak jugak gunakan nama ALLAH..tu Tuhan saya!....cari la nama lainnn!...pada saya tu sume strategi dorang nak memesongkan akidah orang Islam kelak....long term goal senang kata.....sekarang mmg korang tak nampak...tp satu hari nt kalau dah jadi macam2 kat generasi akan datang...sila jangan menyesal ok!!!

saya degil??...yups...memang saya degil....tapi degil saya bertempat...ini tentang ALLAH Tuhan saya...Islam agama saya....hidup mati saya!...macam mana orang2 Hindu sanggup berparang untuk agama mereka...macam tu jugak yang saya rasa....jangan sekali kali nak main2 dengan Tuhan saya depan saya....mungkin saya bukan jenis orang yang akan fire korang dengan senapang atau kata2 pedas serta merta...tapi SAYA MEMANG TAK SUKA!....

p/s: Ya Allah...ampunkan dosa2 saya dan dosa2 mereka......amin....

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment