(@_@)....

otak saye pening memikirkan apa patut saya lakukan untuk mengisi masa lapang dengan effective dan efficient.....haihhhh......

semua ni gara2 penggubal jadual waktu untuk student degree actuarial sc. part 5 terlalu 'baik hati' kerana memberikan kami kelas semuanya di malam2 hari belaka...kalau ade yang petang pun...paling awal start jam 4 petang...yang lain semuanya dia 'seronok' letak starting jam 6.30 petang ataupun 8.30 malam.....huhu.....'bahagianya' hidup......

apa saya nak buat siang2 hari??...tidur sampai pukul 12 tengahari??...facebooking 24jam sehari??...atau lepak2 je buang masa sukati nak gi shopping, melawat rakan dan taulan, muzium negara dan sebagainya??...bak kata en.nazrul...'chill~~'...haha...

dalam otak saya ade pelbagai pilihan jawapan....

1. 'bergembira' study subjek2 saya yang sikit *coz saya banyak drop* tapi susah tahap hardcore tu hingga saya boleh dapat 4flet untuk sem ni...
2. pegi jumpa pn.sham n cakap kat dia, 'saya dengan sukarelanya nak ambil professional paper fm tahun ni...sila berikan saya couching dgn mantapnya hingga saya boleh pass dgn flying colour'...*lebih kurang sama mcm cari pasal dgn ambik full subjek tanpa drop*
3. g cari keje part time, kumpul duit untk masa depan...
4. isi borang offer kak ika, min dan kila untuk jaga gerai dorg siang2....dapat duit gak tu....leh kumpul gak kan??
5. habiskan je masa sesuka hati...seperti yang dinyatakan dalam perenggan di atas...ada org lain kesah??...hehe

hmm...ntah la.....iya iya.....macam2....bukan la saja nak cari pasal ke ape....cuma....rasa kosong sangat......dah la dlm kondisi saya yang macam ni...amat xelok kalau saya duduk menyendiri sorang2.....yang bukan2 boleh jadi.....apa la saya nak buat ni....... ada sapa2 leh bagi cadangan lagi bernas selain yg di atas??..

Ya Allah...beri la saya jalan yang terbaik.....saya tau cuma Engkau yang lebih mengetahui apa yang terbaik, paling baik dan sebaik-baiknya buat saya......

apapun...saya nak ucapkan happy bitrhday untuk mak tersayang....semoga Allah akan anugerahkan umur yg lebih panjang dan tubuh yang sihat untuk saya balas jasa2 dan pengorbanan dia....amin......

p/s: azam baru...nak mencarut dan memaki hamun dengan bahasa paling 'indah'.....haha

5 pesanan untuk saya:

astrinee said...
January 6, 2010 at 11:15 PM

kehadapan adik iya..
saye merasai kekosongan itu kerna pada malam hari saya pula yang bnyk masa lapang..tp jgn khuatir adikku.
ini baru permulaan sem memang lah begitu.bnyk aja masa terluang.tunggu shj bila pensyarah semua kene rasuk gn assignment dan test dan quiz.hehe
mmg masa tidak mencukupi.jadi marilah kita menikmati nasi lemak dahulu..uuuhhh..sedapnya~~
p/s:saya suka azam baru kamu!!

starz said...
January 6, 2010 at 11:20 PM
This comment has been removed by the author.
starz said...
January 6, 2010 at 11:21 PM

kehadapan kakak astrinee...
sejak bile aku jadi adik ko weh??..da official ke ni leh jadi anak angkat kak ju n abg adian??...wakaka....aku mmg menunggu saat2 pensyarah kena rasuk tu....tatutttt....jomjomjom...nasi lemak soto...dgn ayam goreng...lazatttt....huhu...
p/s: timekasey~~..haha

astrinee said...
January 6, 2010 at 11:26 PM

oh adik iya..jgn lah ko berangan lebey menjadik adik angkat ku..hahaha..bg aku jadik anak angkat abg pin dulu..hihi..
sedap sungguh menu yang tertera td tu yer..marilah..tidak ku tahan lagi..
heeeeeeeeeeeeeeee

starz said...
January 6, 2010 at 11:34 PM

anak angkat abang pin???...ohhhh...tidakkk...haha....jom le dtg rumah...pe lagi..mau nasik lemak...tp malam2 gini dah xde la...tgu esok ye...heeee...

Post a Comment