6282....


ni nombor apa??.....ni adelah nombor plat kereta bapak saya....so, why it's important to me sampai nak jadikan tajuk entri pulak??.....entah.....saya pun tak tau....tapi saya tau...nombor ni memang dah menghantui hidup saya entah berapa lama...cuma saya mula perasan sejak dua menjak ni....

mula mula, saya rasa ni nombor biasa...apa yang specialnya??....cuma nombor plat kereta yang biasa....takde double numbers dan tak perlu nak bid apape pun untuk dapatkan kereta dengan plat ni....malahan pulak, kereta ni mak saya beli 2nd hand....so, memang kebetulan je dapat kereta dengan nombor ni kan??....

tapi, sejak naik intersesi ni saya mula rasa sesuatu...kuch kuch hota hai orang kata.....saya pelik sebab nombor ni keep muncul kat mana mana yang saya pandang.....bukanlah maksud saya, saya pandang dinding and suddenly nombor ni muncul!!...saya tak se-psycho tu ok....maknanya, setiap kali saya keluar, saya nampak kereta dengan plate number ni...saya gores topup, dah entah berapa kali nombor ni keluar.....saya tengok tv, saya nampak nombor ni.....ape maknanya tu??.....

taklah exactly nombor tu keluar 6282 macam tu.....kadang kadang sama sebiji, kadang kadang berbeza turutan.....but still, nombor ni yang saya jumpa entah kat mana mana......what the hell is that numbers doing with me??.....is that my lucky numbers??....or maybe dengan nombor ni saya boleh menang grand prize toto??....kalau ikut falsafah ayu macam tu la....but i will never try that.....

malam tadi....sepanjang perjalanan balik ke shah alam, saya baru perasan, yang mata saya memang tertarik dengan nombor.....semua kereta yang saya nampak, benda pertama yang akan saya cari,nombor plat kereta tu.....tak tertarik pun saya macam mana besar atau cantiknya atau hebatnya kereta tu......saya cuma nak tengok nombor dia je.....then saya pun tau, saya suka nombor matriks dan ic saya......masa sekolah dulu saya selalu jadi bendahari....saya suka hidup saya teratur dan tersusun macam...saya kena tau berapa banyak barang yang saya ada....berapa banyak duit saya yang tinggal ataupun yang saya simpan....berapa banyak yang saya dah belanjakan.....saya suka tetapkan curfew jam untuk diri saya....saya suka tetapkan limit ketika saya belajar.....saya suka ambik tau semua hal yang berkaitan dengan nombor.....eishh......ape kenanya dengan saya ni??

saya tau sebagai student aktuari memang hidup saya bergelumang dengan maths and numbers.....but the thing is.....my life is all about numbers!!.....saya ni gila ke ape??.....boleh berlakon cerita numbers la saya lepas ni....macam psychopath pun ade gak......ish...nauzubillah.....saya tau memang normal semua tu.....memang hidup kita penuh dengan nombor, habis tu nak buat ape kan??....tapi......6282 tu makin menghantui saya!!.....saya tak sabar nak discover nombor ape sebenarnya tu untuk saya.......but sooner or later, i will know.......

takpelah.....it's just the matter of time.....biarkan dulu.....tunggu dan lihat.....sekarang ni hati saya dah kecut....sebab adenan kata result final exam dah keluar.......wawawawawa....cuaknya!!!......semoga Allah beri segala yang terbaik untuk saya...insya'Allah......doakan kejayaan saya ya.....(^_^)v....

p/s: tak yah la nak kata 6282 tu nombor result saya.....takkan 6flat kot...hahaha.....

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment