result oh result.........

akhirnya penantian saya berakhir......bukanlah semua jenis penantian...banyak lagi yang perlu ditunggu.......my life is all about waiting ok...=)...tapi penantian saya pada result semester 3 yang lepas dah pun terjawab semuanya.....hilang sudah debar dan seram....berakhir sudah teka teki....yang pastinya, bukan 6282...hehe...

alhamdulillah.....saya mampu tersenyum dengan keputusan ni.....mungkin apa yang saya targetkan tak tercapai.....tapi cukuplah, saya terima dengan rasa syukur yang tak terhingga....saya tau saya boleh cuba dapatkan yang lebih baik, tapi saya pun tahu, barangkali yang keputusan terbaik bukanlah milik saya dalam hal ini.....setiap kali solat saya berdoa, 'Ya Allah, saya tak minta 4flet, saya tak minta dean list, yang saya minta cuma keputusan terbaik untuk saya seluruhnya, untuk hidup mati saya dan masa depan saya....kalau cemerlang itu terbaik untuk saya, alhamdulillah...tapi, kalau bukan itu yang terbaik untuk saya, saya redha apa pun yang Engkau berikan'......

dan kini saya tahu, inilah keputusan terbaik saya...mungkin pada orang lain tak secemerlang mana.....tapi Allah tahu ini yang terbaik untuk seluruh hidup saya.....dan untuk semua ini, sekali lagi syukur dan alhamdulillah saya luahkan dari lubuk hati terdalam.....terima kasih untuk semua ini Ya Allah.....saya tahu ini yang terbaik dan selayaknya untuk saya setelah apa yang saya berikan sepanjang semester lepas.....penat lelah saya terbayar dan rasanya sangat manis dan menenangkan.....

semuanya tak berakhir di sini.....banyak lagi yang perlu saya hadapi untuk segala apa yang saya kejar.....dan untuk itu, saya perlu terus tabah dan berusaha untuk mencapai segala yang saya mahukan dalam hidup saya.....saya tak sendirian walaupun saya dah banyak kehilangan.....masih ramai yang sudi menemani saya disepanjang perjalanan.....dan yang pasti, Teman terbaik saya takkan pernah meninggalkan saya walau dalam apapun keadaan....Dialah Allah.....Tuhan saya yang tiada bandingan.....tempat meminta, mengadu dan bercerita.....Dia yang memberi dan memiliki segala galanya....

Ya Allah, saya harap saya akan mampu untuk terus tabah....ini yang saya mahukan...ini jalan yang saya pilih.....ini yang saya putuskan untuk masa depan saya seluruhnya......saya harap saya takkan kecewa dengan pilihan saya......sebab saya tahu...jarang saya memutuskan sesuatu dengan suka suka......maka sangat sangat saya mohon bantuan dariMu Ya Allah......semoga akan ada bahagia untuk saya di hujung perjalanan yang panjang ini......amin......

p/s:
1. tahniah untuk semua rakan rakan saya yang lain, nad, farrah, ast, zaza, ida, idah, syarifah,kak an, kak ain serta classmates dan housemates saya....result kalian memang gempak.....rasanya saya yang tercorot antara semua...hehe...
2. saya sayang puan syazreen!!...terima kasih puan, first time dalam hidup saya dapat A untuk subjek actuarial maths....terharunya...puan memang best...=)
3. pening kepala untuk presentation dan report economics.....macam mana nak memahami data dan report yang sangat menyakitkan kepala ni!!...hwaaaaaaaaa...
4. saya yakin 100% yang saya demam...doakan kesihatan saya.....=(

0 pesanan untuk saya:

Post a Comment